Ford Muscle Cars Tech Forum banner

1962 Falcon V8

30K views 69 replies 16 participants last post by  MOONRNR  
#1 ·
Czy ktoś wie coś o Falconie Futura z 1962 roku, który wyszedł z silnikiem 260 V8 i miał 5 szpilek? Ten samochód ma coś, co nazywają dachem Thunderbirda. Nigdy o tym nie słyszałem, ale tylna szyba z pewnością różni się od Falcona z 1960 roku, którego właśnie sprzedałem.
 
#2 ·
Nie wiem o żadnych Falconach z silnikiem V8 z 62 roku. Samochody produkcyjne były wyposażone w silniki L6 o pojemności 144 lub 170 cali sześciennych, w zależności od pakietu wykończeniowego. Dach T-Birda został wprowadzony później w 62 roku i zastąpił okno bąbelkowe.
 
#4 ·
falcon nie miał opcji V8 aż do 1963 roku.
Prawdopodobnie macie rację. Facet, który sprzedaje ten samochód, mówi, że miał silnik 260 i wyglądało na to, że mocowania silnika nigdy nie były zmieniane. Ma 5-otworowe hamulce bębnowe na całym obwodzie. Oto naprawdę dziwna część. Mówi, że ma tylną oś 9", która wygląda na taką, która nigdy nie została zmieniona ani zwężona. Poprosiłem go, żeby wysłał mi zdjęcie tabliczki Vin, ale mówi, że ma tytuł z 1962 roku. Widziałem kilka zdjęć i ma grill z 1962 roku i nie ma żadnych emblematów V8 na przednich błotnikach.
 
#5 ·
Nie wiem o 63 lub uh.. 64 z 9".. Założę się, że to tylna oś Maverick 8". Przykręci się bezpośrednio.. I ma taką samą szerokość jak tylna oś fabryczna, ale mocniejsza.. Jeśli to 62, nie wiedziałem, że miały 5 otworów w tym roku.. 63 miały 260 V8.. Nie jest to ostateczne rozwiązanie.. Ale jak wygląda grill lub tylne światła? Zwróć uwagę na grill i obudowy tylnych świateł.. Nie jest to koniec wszystkiego.. Ponieważ można to łatwo zmienić, a także w zależności od tego, jak wcześnie 63 był w produkcji, może mieć grill i obudowy tylnych świateł z 62.. 1962
Image
Image
1963
Image
Image
 
#9 ·
1962 1/2 FALCON FUTURA DELUXE-

Image


Dostępny jako 6P (kanapa) lub 5P (fotele kubełkowe)

260 został skatalogowany jako dostępny w FALCON z 1962 roku.

Oczekiwanie na TABLICZKĘ VIN.
 
#10 ·
1962 1/2 FALCON FUTURA DELUXE-

Image


Dostępny jako 6P (Bench Seat) lub 5P (Bucket Seats)

260 był katalogowany jako dostępny w 1962 FALCON.

Oczekiwanie na VIN PLATE.
To wszystko. Tak to dokładnie wygląda, ale nie ma żadnych kołpaków. Pierwotnie miał zmianę biegów w kolumnie. Nie wiem, czy to oznacza, że miał kanapę, czy nie. Mówisz, że mógł być z silnikiem 260?
 
#17 ·
Według Wikipedii 260 V8 został wprowadzony w połowie 1962 roku. Ale według lektury, został wprowadzony do Falcona dopiero w połowie 1963 roku.
Silnik Ford Windsor - Wikipedia, wolna encyklopedia

Ale tak jest napisane... Tabliczka VIN powinna powiedzieć prawdę...
Nadal czekam na zdjęcia, ale facet wczoraj napisał do mnie SMS-a, że ktoś próbuje wymienić na niego kilka pickupów Chevy z 1950 roku. Nic więcej od niego nie słyszałem. Po prostu czekam.
 
#19 ·
Dobre info Bryan. Trafiłeś w dziesiątkę z małym lub żadnym odchyleniem... :tup:

Nie wszystkie samochody, które schodzą z linii montażowej, są RPO, ale mogą być SPO lub specjalną konstrukcją na zamówienie klienta (na przykład policja).

Chociaż ten konkretny układ napędowy nie został podany w literaturze handlowej (i tak niedokładny), może to być muł testowy lub mieć specjalny kod DSO.

Może to być montaż fabryczny lub nie. Nigdzie nie stwierdziłem, że 62 FALCON przyszedł z 260. Powiedziałem tylko, że istnieje bardzo duża możliwość. Prawda będzie na TABLICZCE VIN i/lub karcie budowy (tabliczki nie zawsze są dokładne).

Spróbowałbym skontaktować się z właścicielem, a jeśli został sprzedany, spróbować uzyskać zdjęcie tabliczki - lub pierwsze pięć znaków VIN i kodu nadwozia.

Ten facet może siedzieć na garncu złota lub ktoś bardzo dobry przeniósł do niego układ napędowy FAIRLANE z tego okresu.

Wiele księżyców temu nauczyłem się, żeby nigdy nie mówić nigdy w odniesieniu do FOMOCO.
 
#20 ·
Nie zapomnij, że przed 260 był 221, który można znaleźć w niektórych Fairlane'ach z 62 roku. Ten sam podstawowy blok, tylko mniejszy, więc możliwe, że Ford wrzucił kilka do Falcona. I będą wyglądać bardzo podobnie do 260/289. Pierwszy small block z tej rodziny silników, jaki widziałem, był w nowym Fairlane z 62 roku, 221.
 
#21 ·
Wcale się nie denerwuję. To, co powiedziałem i co skopiowałeś/wkleiłeś w ostatnim zdaniu, to... Tabliczka VIN powinna mówić prawdę. Ford wyprodukował kilka samochodów w niskiej produkcji dla dealerów, którzy chcieli się ścigać... Albo to, co Chevy nazwałoby COPO.
Vin powinien się dekodować. Jeśli otrzymasz kody, które nie są reprezentowane na stronach internetowych, może to być pilot lub muł testowy...

Ale Macnamara nie był maniakiem prędkości, a kiedy Iaccoca przejął władzę w 63 roku, zaczęli wkładać V8 do Falconów i robić Mustangy, i stworzyli Thunderbolta... A Shelby zaangażował się w Forda...

Oto jeden z internetowych dekoderów VIN.
Dekoder VIN Ford Falcon
 
#41 ·
Wcale się nie denerwuję. To, co powiedziałem i co skopiowałeś/wkleiłeś w ostatnim zdaniu, to... Tabliczka VIN powinna mówić prawdę. Ford wyprodukował kilka samochodów w małej serii dla dealerów, którzy chcieli się ścigać... Albo to, co Chevy nazwałoby COPO.
Vin powinien się dekodować. Jeśli otrzymasz kody, które nie są reprezentowane na stronach internetowych, może to być pilot lub muł testowy...

Ale Macnamara nie był maniakiem prędkości, a kiedy Iaccoca przejął władzę w '63 roku, zaczęli wkładać V8 do Falconów i produkować Mustangy oraz stworzyli Thunderbolta... A Shelby zaangażował się w Forda...

Oto jeden z internetowych dekoderów VIN.
Dekoder VIN Ford Falcon
Dzięki za link. Teraz wiem, dlaczego moja '59 9" weszła tak łatwo, tylko ze zmianą przegubu U. Jest o 3/4" węższa niż moja fabryczna 8". :tup:
 
#22 ·
Falcon z 62 roku mógł mieć nieprzyciętny tył 9". Pierwsze pojawiły się w pełnowymiarowych Fordach z lat 57/58/59, Rancheros, kombi, obecnie bardzo trudne do znalezienia. Miały szerokość 57,25", taką samą jak Mustang z lat 65/66. Miałem jeden z 58 w moim Falconie z 64 roku, nawet mocowania sprężyn były we właściwym miejscu. Przykręcił się łatwo i wyglądał jak fabryczny. Myślę, że w starszym Falconie mocowania sprężyn trzeba przenieść.
 
#23 ·
Najprawdopodobniej jest to samochód złożony z części kilku samochodów, może to być 63 oznaczony jako 62, może to być gorący samochód sprzed 45 lat.

Mam przyjaciela, który złożył 68 Dart, tylko po to, by odkryć, że to był 67, błąd w DOT sprzed lat spowodował wiele kłopotów.
 
#25 ·
Najprawdopodobniej jest to samochód złożony z części kilku samochodów, może to być 63 oznaczony jako 62, może to być gorący samochód sprzed 45 lat.

Mam przyjaciela, który złożył Darta z 68 roku, tylko po to, by odkryć, że to 67, literówka w DOT sprzed lat spowodowała wiele kłopotów.

Cóż, w końcu dostałem zdjęcie tabliczki VIN. Poniżej znajduje się to, co otrzymałem z dekodera. Możecie uzyskać inny wynik.

KOD NADWOZIA - Nadwozie 62C = Futura 2-drzwiowy sedan (z dachem T-bird)

KOLOR ZEWNĘTRZNY - Kolor M = Corinthian White

KOD WYKOŃCZENIA WNĘTRZA - Wykończenie 82 = Blue Crush all Vinyl

DATA PRODUKCJI - DATA C = 23 marca 1961 r.

KOD DYSTRYKTU (DSO) - Dystrykt 63 = Memphis

KODY PRZEKŁADNI TYLNEJ OSI - Kod osi 5 = 3,50:1 niesamozaciskowy mechanizm różnicowy

KOD TRANSMISJI - Trans 3 = Fordomatic (2-biegowy) Automatyczny

KOD ZAKŁADU MONTAŻOWEGO - KOD H = Lorain

KOD SILNIKA - KOD SILNIKA U = 170 cali sześciennych rzędowy 6

Image
 
#24 ·
Modele 60-63 były węższe niż 65. Mają 56,5. Można założyć 57 lub szersze, ale zmniejszyłoby to rozmiar opony, więc po co zakładać 9" pod samochód? Gdyby to był fabryczny samochód zmodyfikowany, zostałby zwężony. Najwęższe tylne osie FORD były w pierwszych generacjach Falconów i Mavericków. Żaden inny fabryczny samochód nie miał węższej tylnej osi. Dlaczego mogliby założyć tylną oś o szerokości 57,25", która byłaby o 0,5" szersza niż fabryczna po każdej stronie. Z tylną osią 56,5" w moim Falconie 1. generacji mogę obecnie założyć tylko opony 215/60/15 na felgę 15x7. Teraz jest to możliwe, że założyli 9", aby wymienić uszkodzoną tylną oś. Ale bez zwężania opona byłaby bardzo wąska. Ponieważ teraz mam problemy z ocieraniem, a moja tylna oś jest węższa.
 
#26 ·
No i proszę... Dużo pracy konwersji już zrobionej... I jest źle zatytułowane... To naprawdę 61... Moje kombi z 63 roku było zatytułowane jako "Niebieski"... Ale tak naprawdę jest zielone "Ming Green"... Więc kiedy zarejestrowałem je na Hawajach, a potem w Oklahomie, kazałem to poprawić na tytule.

Z Ford-O-Matic 2-biegowym i 170 I-6... Wątpię, żeby 9" (lub 8") przyszło z tym nowe. Byłoby przesadą dla 170... Założę się, że skrzynia biegów to teraz C4, jeśli ma większy tył...

Jakiego rodzaju pieniędzy on żąda?

Ciekawy jestem, jak to wygląda... Ceny ostatnio skoczyły na Falconach...

Falcony mają pewne obszary rdzy, które powinieneś sprawdzić... Podłogi (zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera), tuż pod tylnym światłem, ta warga/półka, dolna część drzwi i panel tuż za tylnym kołem...
 
#28 ·
No to masz... Dużo pracy konwersji już zrobionej... I jest źle zatytułowany... To naprawdę 61... Mój wózek z 63 roku był zatytułowany jako "Niebieski"... Ale tak naprawdę to zielony "Ming Green"... Więc kiedy zarejestrowałem go na Hawajach, a potem w Oklahomie, poprawiłem to w tytule.

Z Ford-O-Matic 2-biegowym i 170 I-6... Wątpię, żeby 9" (lub 8") było z nim nowe. Byłoby to przesadą dla 170... Założę się, że skrzynia biegów to teraz C4, jeśli ma większy tył...

Jakich pieniędzy on żąda?

Ciekawe, jak to wygląda... ceny ostatnio skoczyły na Falconach...

Falcony mają kilka obszarów rdzy, które powinieneś sprawdzić... Podłogi (zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera), tuż pod tylnym światłem, ta warga/półka, dolna część drzwi i panel tuż za tylnym kołem...
Tak naprawdę nie, spójrz jeszcze raz na numer VIN, a zobaczysz, że pierwsza cyfra to "2", co oznacza, że w rzeczywistości jest prawidłowo zatytułowany jako pojazd z roku modelowego 1962.

och i kod daty to 23c, a nie tylko c
 
#29 ·
Teraz pojawia się pytanie, czy tabliczka VIN została zmieniona.

Jeśli kupujesz, spróbuj znaleźć tabliczkę buck lub tłoczenie fartucha, aby zweryfikować VIN.
 
#31 ·
Chodzi o to -

Jeśli konwersja była czysta, samochód można przywrócić do stanu pierwotnego (lub jeździć nim takim, jaki jest), ponieważ typ nadwozia jest unikalny. Jeśli samochód został zmasakrowany, trzeba zrównoważyć koszty w stosunku do ostatecznego pożądanego rezultatu.

Gdyby konwersja została wykonana z użyciem prawidłowych części FAIRLANE z epoki, pomyślałbym, że byłaby cenniejsza w porównaniu do, powiedzmy, ulepszenia 5.0L, które uczyniłoby z niego resto-mod.

Gdzie znowu jest ten samochód?
 
#32 ·
Chodzi o to-

Jeśli konwersja była czysta, samochód można przywrócić do stanu oryginalnego (lub jeździć nim takim, jaki jest), ponieważ typ nadwozia jest unikalny. Jeśli samochód został zmasakrowany, trzeba zrównoważyć koszty w stosunku do ostatecznego pożądanego wyniku.

Gdyby konwersja została wykonana z użyciem prawidłowych dla danego okresu elementów FAIRLANE, pomyślałbym, że byłaby cenniejsza w porównaniu do ulepszenia 5.0L, które uczyniłoby z niego resto-mod.

Gdzie znowu jest ten samochód?
Zgadzam się. Mam nadzieję, że zrobiono to dobrze, ale nie wiem, jakie inne ulepszenia zostały wprowadzone. Facet żąda za to 6500 dolarów. Zapłaciłem tylko 2400 dolarów za Falcona z 1960 roku, którego sprzedałem. Cała ta nowa guma i uszczelki okienne są drogie. Zapłaciłem 100 dolarów tylko za uszczelki do drzwi mojego Falcona. Jeśli to wszystko trzeba wymienić, mógłbym w to włożyć dużo pieniędzy. Wiem, że potrzebuje podsufitki. To nie jest bardzo drogie, ale spora robota, żeby zrobić to dobrze. Nie wiem. Wciąż myślę. Dzięki wszystkim za wasz wkład. Naprawdę to doceniam. :tup:
 
#33 ·
Nie rozumiem... daty produkcji i modelu... Marzec 1961 roku byłby wyraźnie modelem samochodu z 61 roku. Ale model to 62C. Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to to, że może to być przedseryjny samochód demonstracyjny/magazynowy/wystawowy, używany do pokazywania, jak będą wyglądać modele z 62 roku. Ktoś na to wskazał. Te tabliczki VIN można kupić i wytłoczyć. Ale nie jestem pewien, dlaczego ktoś miałby coś takiego podrobić... To może być literówka i chcą to oznaczyć jako 61C. Samochody przeszły kilka zmian nadwozia w 62 roku, zmieniono zderzaki. Miał prostą linię nadwozia zderzaka, gdzie 61 miał garb wokół tablicy rejestracyjnej. I oczywiście grill i tylne światła są inne. Jeśli to samochód przedseryjny, warto go przywrócić do stanu fabrycznego. Wrzuć kilka zdjęć. Ciekawy...
 
#34 · (Edited)
Czego nie rozumiem to.. data produkcji i model..
Marzec 1961 roku byłby wyraźnie modelem samochodu z 61 roku. Ale model to 62C.
Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to to, że może to być przedseryjny samochód demonstracyjny/magazynowy/samochodowy używany do pokazywania, jak będą wyglądać modele z 62 roku.
Ktoś na to wskazał. Te tablice Vin można kupić i ostemplować. Ale nie jestem pewien, dlaczego ktoś miałby coś takiego podrobić.. To może być literówka i chcą to ostemplować jako 61C.
Samochody przeszły kilka zmian w nadwoziu w 62 roku, zmieniono zderzaki. Miał prostą linię nadwozia zderzaka, gdzie 61 miał garb wokół tablicy. I oczywiście grill i tylne światła są inne.

Jeśli to samochód przedseryjny, to byłoby warte więcej, aby przywrócić go do stanu pierwotnego.
Wrzuć kilka zdjęć. ciekawy..
Cóż, myślę, że są produkowane rok wcześniej, zanim się pojawią. Mój model z 1960 roku mówił, że został wyprodukowany w 1959 roku. Oto kilka zdjęć samochodu.
Image




Image
 
#36 · (Edited)
to grill i zderzak z 62 roku.. Tak, rozumiem, ale zwykle nowe modele są wprowadzane pod koniec poprzedniego roku.. na przykład w październiku? ale nie w marcu..
Tak, masz rację. To dość wcześnie, zwłaszcza jak na dach thunderbirda, który miał się pojawić w połowie 1962 roku. To także listwy boczne z 62 roku. Uruchomiłem sprawdzenie numeru VIN na innej stronie i to mi dało. Mniej więcej to samo, ale dodano kubełkowe siedzenia. Twoje dane zinterpretowane przez falconparts.com Rok modelu = 1962 Seria modeli = Falcon 2-drzwiowy sedan Silnik = 170 cali sześciennych, 6 cylindrów Typ nadwozia = Falcon 2-drzwiowy sedan (kubełkowe siedzenia) Kolor nadwozia = Biały (Koryncki Biały) Kolor tapicerki = Jasnoniebieski Crush Vinyl Data urodzenia = 23 marca 1961 Skrzynia biegów = 2-biegowa skrzynia Fordomatic Oś = 3,50:1 DSO = Memphis Zakład montażowy = Lorain
 
#45 ·
Myślę, że narobiłem sobie kłopotów, kiedy założyłem ten wątek. Chciałem tylko sprawdzić, czy facet, który wystawił samochód na sprzedaż, był uczciwy. Nie sądzę, żeby po tylu odpowiedziach była jakaś prawdziwa odpowiedź. Po prostu obejrzę samochód, a jeśli mi się spodoba, to go kupię. Dzięki wszystkim za wasz wkład. :)
 
#46 ·
Myślę, że wzburzyłem osie gniazdo, kiedy założyłem ten wątek. Chciałem tylko sprawdzić, czy facet, który miał samochód na sprzedaż, był uczciwy.

Myślę, że po zobaczeniu tak wielu odpowiedzi nie ma prawdziwej odpowiedzi. Po prostu obejrzę samochód, a jeśli mi się spodoba, to go kupię. Dziękuję wszystkim za wasz wkład. :)
Cóż, osobiście uważam, że to dobry punkt do dyskusji. Wiele można się nauczyć z takich wątków.
 
#59 ·
Sprawdź tę ofertę na Craigslist. Zadzwoniłem do tego gościa i zapytałem, czy wyśle mi zdjęcie tabliczki VIN, ale on nie chciał. Zastanawiam się dlaczego!:eek:
1962 Ford Falcon Sedan Delivery
Hej wszystkim, dzwoniłem do tego gościa w sprawie dostawy w lutym, jestem w Melb-Australia, więc chciałem opis samochodu przez telefon, kiedy on go sprawdzał. Z tego, co mówił, że to prawdziwy v8, wydawało się bardzo prawdopodobne, 5-otworowe, 8''-dyferencjał, duża chłodnica, m/cyl, b/pedał. Zapewniał mnie, że nadwozie jest w miarę proste, a jedynym prawdziwym problemem z rdzą były przednie podłogi. W każdym razie transakcja została sfinalizowana i odebrano go w marcu, a ja otrzymałem go 5 dni temu. Jestem pod wrażeniem, nie mogę uwierzyć, jak prosty jest, silnik wygląda tak, jakby był tam od zawsze lub 6 został zastąpiony dawno temu. Zamieszczę numer VIN później, po wizycie w warsztacie i byłbym wdzięczny, gdybyś mógł go dla mnie "zdekodować". Wydaje się, że miał tylne siedzenie i pełną podsufitkę. Znalazłem papiery rejestracyjne w schowku z 85 roku, był zarejestrowany jako 62 Wagoner, pan J. Taylor z Coweta Oklahoma. BTW, uruchomiłem go i działa świetnie, bez dymu i zmienia biegi ok, w każdym razie wrócę później, dzięki Gaz!
 
#52 ·
Ten 62' Sedan Delivery na Craigslist, który zamieściłeś, jest taki sobie... Jestem w Oklahomie, to byłaby podróż. Ma prawidłowe tylne światła i kosze tylnych świateł dla 62. Został zmasakrowany i ma konsolę z Mustanga z 69 roku i Bóg wie jakie siedzenia... Niesamowity kandydat na hot roda pro-street... Numer kierunkowy jest jak Tulsa/Broken Arrow, czyli w pobliżu Ripley OK, gdzie znajduje się muzeum Ford Lightweight. Samochód jako baza jest dobry. Tylny zderzak jest wygięty. Klapa bagażnika ma dużo rdzy powierzchniowej. Założę się, że ma więcej problemów. Powodem, dla którego nie chce podać numeru VIN, jest być może to, że myśli, że możesz zrobić coś złego, jak nałożyć na niego zastaw lub coś w tym stylu. Albo może nie mieć do niego tytułu... Gdybym nie był zadłużony w swoim kombi, byłbym na niego chętny...
 
#53 ·
Ten 62' Sedan Delivery na Craigslist, który zamieściłeś, jest taki sobie... Jestem w Oklahomie, to byłaby podróż. Ma prawidłowe tylne światła i wiaderka tylnych świateł dla 62.
Został zmasakrowany i ma konsolę Mustanga z 69 roku i Bóg wie jakie siedzenia... Niesamowity kandydat na hot roda pro-street...
Numer kierunkowy jest jak Tulsa/Broken Arrow, czyli w pobliżu Ripley OK, gdzie znajduje się muzeum Ford Lightweight.
Samochód jako podstawa jest dobry. Tylny zderzak jest wygięty. Klapa bagażnika ma dużo rdzy powierzchniowej. Założę się, że ma więcej problemów.
Powodem, dla którego nie chce podać numeru VIN, jest być może to, że myśli, że możesz zrobić coś złego, jak nałożyć na niego zastaw lub coś w tym rodzaju. Albo może nie mieć do niego tytułu...
Gdybym nie był zadłużony w swoim kombi, byłbym na nim...
Image
Tak, to w zasadzie złom. Właśnie zamieściłem to ogłoszenie, ponieważ facet mówi, że ma w nim fabryczny silnik 260. Większość ludzi mówi, że 260 pojawił się dopiero w 1963 roku. Chciałbym tylko zobaczyć tabliczkę VIN, żeby zobaczyć, co mówi.
 
#54 ·
O ile wiem. Żaden 63 i starszy Sedan Delivery nie był wyposażony w silnik V8.. I wszystkie badania, które przeprowadziłem, Falcon Wagons nie były wyposażone w opcję V8 do 64'. Myślę, że widziałem 1 63' Squire Wagon z fabrycznymi kubełkami, który miał V8 i twierdził, że jest fabryczny. Nie sądzę, żeby jakikolwiek 62' Falcon cokolwiek miał V8.

Smutno patrzeć na ten Sedan Delivery w tak okaleczonym stanie. Wygląda na to, że zrobili to na początku lat 80. Wszystko da się naprawić.. Karoseria wygląda dobrze.

Oto Sedan Delivery, który chcę.. Pamiętam też, kiedy był na sprzedaż.. Pierwszy samochód, na którym Carol Shelby umieścił paski wyścigowe, kiedy założył Shelby Racing..